fredag den 21. april 2017

TomeTopple #1 - status

TomeTopple er slut for denne gang, og jeg tænkte det derfor var på sin plads med et indlæg om mine oplevelser med dette Readathon.

Som nævnt i mit første indlæg om TomeTopple gik hele Readthonet ud på at læse tykke bøger på 500+ sider. Derudover var der 5 forskellige udfordringer man kunne deltage i.
Udfordringerne var:

1. Læs mere end en bog.
2. Læs en graphic novel
3. Læs en bog der er del af en serie.
4. Buddyread en bog.
5. Læs en voksenbog.

Jeg endte med at deltage i 3 af udfordringerne, nemlig:

1. Læs mere end en bog.
3. Læs en bog der er del af en serie.
5. Læs en voksenbog.

Det er jeg ret godt tilfreds med, da jeg fra starten kun havde tænkt mig at deltage i 2 af dem, nemlig 1 og 3. Når jeg alligevel fik en enkelt mere med, var det fordi jeg undervejs i Readathonet ændrede min TBR. Jeg havde i første omgang valgt at læse det meste af en serie, men da jeg havde store problemer med at komme igennem bind 1 fordi jeg bare ikke kunne med hovedpersonen ændrede jeg den undervejs, og fik dermed nogle voksenbøger med. 

Min første TBR bestod af:

Chris Columbus, Ned Vizzini og Chris Rylander
De Tre Verdensvogtere (House of Secrets 3)
580 sider.

Sarah J. Maas
Kongens forkæmper (Throne of Glass 1)
558 sider

Heir of Fire (Throne of Glass 3)
565 sider.

Queen of Shadows (Throne of Glass 4)
647 sider.

Empire of Storms (Throne of Glass 5)
688 sider.

Heraf fik jeg læst de to første bøger, inden jeg ændrede de sidste bøger på min TBR til:

Sherrilyn Kenyon 
Acheron (Dark-Hunter 15)
800 sider.

V.E. Schwab
A Gathering of Shadows (Shades of Magic 2)
511 sider.

A Conjuring of Light (Shades of Magic 3)
667 sider.

Jacob Kokkedal
Ørkenrøse (Den trofaste bror 2)
562 sider. 

Her fik jeg også kun læst de to første bøger, og jeg må konstatere, hvad jeg nok havde en anelse om, at min TBR var alt for ambitiøs. Jeg tror dog godt jeg kunne have nået en bog mere, hvis ikke jeg havde haft så store problemer med den ene af bøgerne, men 4 murstensbøger er da også ganske godt klaret på 14 dage. Især når man tager i betragtning af jeg dels arbejdede en del af tiden, og dels også læste en kortere bog undervejs. 

Til TomeTopple læste jeg:

Chris Columbus, Ned Vizzini og Chris Rylander
De Tre Verdensvogtere (House of Secrets 3)
580 sider.

Sarah J. Maas
Kongens forkæmper (Throne of Glass 1)
558 sider

Sherrilyn Kenyon 
Acheron (Dark-Hunter 15)
800 sider.

V.E. Schwab
A Gathering of Shadows (Shades of Magic 2)
511 sider.

Ialt: 2449 sider. 

2 af bøgerne var på dansk, og 2 på engelsk. En af bøgerne var et anmeldereksemplar. Jeg læste ialt 4 bøger, hvilket klarede udfordring nummer 1. Alle 4 bøger var del af en serie, hvilket klarede udfordring nummer 3. Og de 2 sidste bøger var voksenbøger, hvilket klarede udfordring nummer 5. 

Alt i alt er jeg godt tilfreds. Jeg fik læst nogle bøger som virkede lidt uoverskuelige at gå i gang med, og har virkelig nydt at kunne læse igennem med god samvittighed. Det bliver bestemt ikke sidste gang jeg deltager i TomeTopple, men hvorvidt jeg deltager næste gang kommer nok til at afhænge af hvornår det ligger. Næste gang vil jeg dog nok lægge ud med en noget mere realistisk TBR, og så håbe at jeg ikke må ændre den undervejs. Og jeg har bøger nok at sætte på den. 

Var der nogle af jer der deltog i TomeTopple? Og hvordan gik det for jer?

Ingen kommentarer: