lørdag den 9. september 2017

FairyLoot #8

Månedens FairyLoot-boks har i den grad været ventet med længsel. Dels fordi FairyLoot har været særdeles hemmelighedsfulde omkring boksen, og de få hints der har været bare har pirret min nysgerrighed endnu mere, og dels fordi den har været så utrolig længe undervejs. Det startede ellers godt, med adskillige opdateringer fra FairyLoots nye distributør UPS, men så snart pakken ankom til Danmark, gik det hele i stå. I halvanden uge blev pakken stående som i transit, og på trods af flere henvendelser til UPS skete der ikke en dyt. Indtil den, uden besked af nogen art fra UPS, pludselig dukkede op i DAOs varetægt, hvorfra jeg kunne hente den på vej hjem fra arbejde. Da havde den så været undervejs i godt 16 dage - dobbelt så lang tid som med den gamle distributør, som ellers heller ikke lige var blandt de hurtige.
Den lange ventetid betød desværre, at jeg nåede at blive spoilet både på bogen og noget af indholdet, og det ærgrer mig, da jeg, for en gangs skyld, ikke havde den fjerneste idé om hvilken bog boksen ville indeholde. Dobbelt ærgerligt er det, fordi denne boks bliver den sidste i et stykke tid. Jeg har nemlig besluttet at holde en pause grundet min snarlige flytning, da jeg dels forsøger at bruge lidt færre penge på bøger de næste par måneder (med en enkelt, forhåndsgodkendt, undtagelse), og dels ikke ville risikere, at pakken forsvandt mellem den gamle og nye adresse.
Temaet for augusts måned var Otherworlds, et tema der kan dække stort set alt fantasy, og igen har FairyLoot fået kreeret en virkelig velgennemtænkt og -gennemført boks fyldt med goodies, og en utrolig smuk bog.

Da jeg åbnede boksen var det første jeg så kortet med månedens tema. Som altid er det utrolig flot designet, og som altid nøjedes jeg med at beundre forsiden, og lod bagsiden være indtil alt var ude af boksen, så jeg ikke fik spoilet mig selv - mere end jeg var blevet det i løbet af ventetiden.

Den første ting jeg fik øje på var en Exclusive Westeros Tea Strainer designet af FairyLoot, og inspireret af Game of Thrones. En rigtig sjov idé, og æsken er utrolig flot, med citatet A Mind Needs Books As A Sword Needs A Whetstone, If It Is To Keep Its Edge fra George R. R. Martins serie på bagsiden.

Den næste ting jeg tog ud af boksen var et Exclusive Witchsoul Candle fra Book & Nook. FairyLoot har sendt fem forskellige varianter ud, og mit lys hed Witchsoul Azareen, og skulle dufte af Lemon Verbena, Vanilje og Pære. Selvom jeg ikke helt kan lugte andet end vaniljen, så dufter det rigtig godt, og lidt i retning af sæbe. Lyset er iøvrigt toppet med lilla glimmer, så jeg er spændt på hvordan det ser ud når lyset er tændt. Lyset er inspireret af månedens bog.

Selvom jeg aldrig bruger dem, så er jeg vild med magnetiske bogmærker. Og der er ingen tvivl om, at de her Exclusive Lord of the Rings Magnetic Bookmarks fra Paperly and Co passer perfekt ind i samlingen. Jeg var så heldig at få Sam og Frodo, men ville nu ønske, at jeg havde fået hele sættet, da FairyLoot også sendte to andre varianter, en med Thranduil og Legolas (selvom Thranduil intet har med Ringenes Herre at gøre) og en med Aragorn og Arwen.

Det næste jeg fik fat i var denne Exclusive Fictional Worlds Sleeping Mask lavet af satin, og med teksten Fictional Worlds fuel my dreams. Masken er designet af FairyLoot.

 Noget af bonusmaterialet var denne gang en kode fra Mini Backdrops. Jeg er ikke helt klar over hvad det kan bruges til, men kan godt lide designet.

Blandt bonusmaterialet var der også hele to prøvekapitler på nye bøger. Den første var Godsgrave af Jay Kristoff. Pudsigt nok var forgængeren i serien, Nevernight, den allerførste bog jeg modtog i en FairyLoot-boks. Hvad boksen ellers indeholdt kan I læse her. Prøvekapitlet indeholder også en plakat med bogens forside.

Det andet prøvekapitel var til Blackwing af Ed McDonald, første bind i serien The Raven´s Mark. Med prøvekapitlet fulgte også en midlertidig tatovering.

Næste officielle ting i boksen var denne smukke Exclusive Neverland Notebook, som er håndmalet af TJ Lubrano. På for- og bagside står der Second star to the right and straight till morning, det måske allermest kendte citat fra Peter Pan, og foran i bogen står der, All the World is made of Faith & Trust and Pixie Dust. Bagest i bogen er der et kort over Neverland.

Næste ting i boksen er designet af Melissa Nettleship. Det er et Exclusive Northern Lights print med smukke blå og grønne nuancer.

 Den sidste ting før bogen var denne flotte halskæde. Den er inspireret af A Court of Mist and Fury er Sarah J. Maas, og designet af Oh Panda Eyes som en Exclusive Handmade Velaris Pendant Necklace.

Sidst, men ikke mindst, var så månedens bog. Som jeg skrev øverst var jeg desværre blevet spoilet på forhånd, men jeg var dog ikke klar over hvor smuk den ville være. Det er en bog hvor jeg ikke har hørt andet end titlen, og jeg aner overhovedet ikke hvad den handler om. Bogen er Wicked Like A Wildfire, og den er skrevet af Lana Popovic.

Med bogen fulgte som altid et brev fra forfatteren, en signeret bookplate, månedens FairyScoop, et kort med hashtag til min reading buddy samt et bogmærke med månedens tema.

Selvom lidt af overraskelsen forsvandt denne gang og det tog lang tid før boksen dukkede op, så var jeg ret vild med indholdet. Mine yndlingsting må denne gang være tesværdet, bogmærkerne og halskæden, men da alle månedens goodies er smukke og af høj kvalitet er det godt nok svært at vælge. 
Som sagt er det her min sidste boks i den nærmeste fremtid, men jeg er ikke i tvivl om, at jeg vil købe flere bokse på et tidspunkt, for jeg kan rigtig godt lide FairyLoots kvalitet og gennemførthed, og så er det en måde at blive introduceret til fantasybøger jeg måske ellers ikke lige ville være faldet over. 

Ingen kommentarer: