lørdag den 4. februar 2017

Book Haul #1 2017

Det er igen lykkedes mig at samle en ordentlig stak bøger sammen, og det er derfor blevet tid til årets første Book Haul. Men i modsætning til de sidste mange Book Hauls, så er størstedelen af bøgerne denne gang nogle jeg har fået enten som anmeldereksemplarer eller som gaver. Jeg havde nemlig fødselsdag i januar, og fik, foruden bøger, også gavekort og penge til flere bøger. Og selvom jeg har købt nogle bøger til mig selv udover disse, så har størstedelen været gratis. Det er jeg faktisk temmelig stolt af, også selvom jeg ved at det ikke kommer til at vare ved.
Men lad os kaste os ud i det.

Vi begynder som altid med anmeldereksemplarerne. Siden sidst har jeg fået tilsendt 7 anmeldereksemplarer fra forskellige forlag, hvoraf jeg allerede er gået i gang med et par stykker af dem. Flere af dem passer desuden ind i februars læsetema, så det er bare perfekt.
Bøgerne er:

John Flanagan: Spøgelseskrigerne (Våbenbrødre 6). Forlaget Gyldendal. Anmeldt på bookeater.dk.

Victoria Aveyard: Sværd af Glas (Red Queen 2). Forlaget Gyldendal. Til anmeldelse på bookeater.dk.

James Dashner: Feberen (Maze Runner 5). Forlaget Høst & Søn. Til anmeldelse på bookeater.dk.

Veronica Roth: Dødens mærker. Forlaget Alvilda.

Nanna Louise Teckermeier: Cybosaurus. Turbine Forlaget.

Nick Clausen: Hummerkongens hævn 1. Forlaget Facet.

Nick Clausen: Mareridt & Myrekryb 2 - Syv uhyggelige historier. Forlaget Facet.

I december opdagede jeg, til min store overraskelse, at forfatteren der færdigskrev en af mine yndlingsforfatteres sidste bog, selv har skrevet 3 bøger med samme hovedperson. Dem måtte jeg selvfølgelig have fat i, og heldigvis havde de dem på bookdepository til en god pris.
Bøgerne er:

Jill Paton Walsh:
The Attenbury Emeralds
A Presumption of Death
The Late Scholar

I december var jeg også så heldig at vinde en konkurrence hos min søde medblogger Malene, som har bloggen Wondrous Bibliophile. Bogen jeg vandt var ovenikøbet signeret, og jeg glæder mig virkelig til at læse den.
Bogen er:

Meredith Russo: Hvis jeg var din pige

I starten af januar bestemte jeg mig for at købe en fødselsdagsgave til mig selv ved Saxo. Jeg havde set en rigtig flot illustreret udgave af en af mine yndlingsbøger, The Lord of the Rings, hos en af mine medbloggere - jeg kan desværre ikke huske hos hvem - og fandt den til en stærkt reduceret pris på siden. Og fordi jeg jo ikke kan nøjes med at købe en bog, så købte jeg også et par bøger jeg manglede i nogle serier, samt to andre bøger jeg har kigget på et stykke tid. I alt købte jeg 6 bøger.
Bøgerne er:

J.R.R. Tolkien: The Lord of the Rings (illustreret af Alan Lee)

George Macdonald: The Princess and the Goblin

Morgan Rhodes: Frozen Tides (Falling Kingdoms 4)

Kim Harrison:
The Undead Pool (Hollows 12)
The Witch with No Name (Hollows 13)
The Hollows Insider

14. januar havde jeg fødselsdag, og i den forbindelse fik jeg 4 bøger, hvoraf de 3 stod på min ønskeseddel, og den sidste er en hvor jeg har hørt om forfatteren, men aldrig læst noget af ham. Især den illustrerede udgave har jeg kigget på i flere år. Mine egne eksemplarer fra barndommen hænger efterhånden i laser, så jeg er rigtig glad for endelig at have fået denne flotte udgave.
Bøgerne er:

Gabrielle Zevin: Historien om A.J. Fikrys liv

Conn Iggulden: Blåt blod (Rosekrigene 3)

A.A. Milne: Peter Plys - Komplet samling fortællinger og digte (illustreret af E.H. Shepard)

Brian Aldiss: Helliconia

Til min fødselsdag fik jeg også et gavekort til amazon, som jeg brugte på 3 bøger, og mine 2 allerførste Funko Pops. Jeg er således indtrådt i en ny æra af min nørd-tilværelse. Jeg har set begge Funko Pops hos andre bloggere og booktubere, og kunne simpelthen ikke stå for dem. Jeg er vild med både Inside Out og Labyrinth, og sidstnævnte går da også igen lidt senere i denne Book Haul. Planen er at jeg, på sigt, vil have hele Labyrinth-sættet af Funko Pops, men hvornår det bliver ved jeg ikke endnu. Jeg ved godt at de to Funko Pops går lidt uden for, da de begge er af filmfigurer, men jeg var simpelthen nødt til at vise dem frem, så I må bære over med mig.
Bøgerne er:

Terry Pratchett: The Witch´s Vacuum Cleaner and Other Stories

Michelle Sagara: Cast in Flight (The Chronicles of Elantra 12)

Neil Gaiman: How The Marquis Got His Coat Back


De 2 Funko Pops er:

Jareth the Goblin King (Labyrinth)
Sadness (Inside Out)

Jeg fik også penge til min fødselsdag, og nogle af dem blev brugt på 2 bøger fra bookdepository, mens resten ryger i nogle af februars bøger. Og her dukker Labyrinth så op igen. Jeg opdagede nemlig tilfældigt hos en af de booktubere jeg følger, Pages and Pens, at filmen faktisk er blevet skrevet om til bog, og den var jeg selvfølgelig nødt til at have fat i. Det er iøvrigt også hos denne booktuber at jeg opdagede at der fandtes Funko Pops af karaktererne fra Labyrinth, og at der faktisk findes en hel del bøger om filmen. De er allerede røget på ønskelisten, og I kommer nok til at se dem på et eller andet tidspunkt, når jeg ikke længere kan holde mig selv fra at købe dem. Den anden bog er en fantasyklassiker, som jeg har kigget på længe, og nu røg den så i kurven.
Bøgerne er:

A.C.H. Smith: Jim Henson´s Labyrinth

Peter S. Beagle: The Last Unicorn

I januar købte jeg endnu en gang en Fairyloot-boks, og det er uden tvivl den bedste boks jeg har modtaget indtil nu. Der var ikke en eneste ting i den jeg ikke kunne lide, og bogen var en jeg virkelig glæder mig til at læse. Og der var ovenikøbet en ekstra bog med, som ser rigtig sjov ud. I kan læse mere om januars Fairyloot her.
Bøgerne er:

Stephanie Garber: Caraval

Daniel Smith: How to think like Sherlock

De sidste bøger i denne omgang er de 3 bøger jeg købte på Bog & Idés bogudsalg. Det blev i år til 2 romaner og 1 slægtsbiografi, og jeg må indrømme, at jeg ikke var ret imponeret af udvalget i år. De fleste af de bøger jeg var interesseret i havde jeg allerede købt, og resten sagde mig ikke noget. Til gengæld er jeg rigtig glad for de bøger jeg faktisk købte.
Bøgerne er:

Homer Hickam: Med Albert på bagsædet

Carlos Ruiz Zafón: Himlens fange

G.J. Meyer: Slægten Borgia

Ialt 31 bøger flyttede ind på mine reoler i perioden 30. december til 4. februar. Heraf var 7 anmeldereksemplarer, 1 en præmie, og 9 fødselsdagsgaver, hvilket betyder at jeg denne gang selv har købt under halvdelen af de nye bøger, ialt 14 bøger. Den ene af bøgerne var ovenikøbet en ekstra bog i månedens Fairyloot, så om den skal tælles med kan diskuteres.
Der er dog allerede flere bøger på vej, herunder de sidste fødselsdagsgaver og nogle forudbestillinger, men jeg håber at kunne holde fremtidige Book Hauls på et nogenlunde tilsvarende niveau (hvormed jeg selvfølgelig mener færre købte bøger, ikke flere). Jeg har også bestemt, at jeg fremover laver månedlige Book Hauls, ligegyldigt hvor mange bøger der er. Det har sådan set allerede været normen, men nu bliver det officielt. Medmindre selvfølgelig, at det utrolige skulle ske, at der er måneder hvor jeg slet ikke får købt bøger. Men tror jeg selv på det? Naah...

Hvad har I fået på hylderne i løbet af januar? Og har I også været på bogudsalg?

2 kommentarer:

Eva Lucia sagde ...

Sikke en dejlig fangst! :)

Kirsten Bloch sagde ...

@Eva Lucia. Tak, jeg glæder mig også til at gå i gang med dem:)