lørdag den 28. januar 2017

Fairyloot #3

Jeg har efterhånden prøvet abonnementsboksen fra Fairyloot et par gange, hvilket du kan læse om her og her, og da teamet for januar blev offentliggjort i december, tænkte jeg det var tid til at prøve igen. Januars tema var Mystery & Mischief, og beskrivelsen af boksen fangede mig med det samme, så jeg skyndte mig at bestille den.
Og så gik ventetiden ellers i gang, for Fairyloot annoncerede, at boksen ville blive sendt senere ud end sædvanligt, på grund af den hemmelige bogs udgivelsesdato, og så blev den endda endnu mere forsinket, fordi én af boksens dele (sikkert bogen) blev forsinket.
I går var postbuddet så forbi, og da jeg ikke var hjemme, måtte jeg vente en ekstra dag før jeg kunne hente den i postbutikken. Men endelig havde jeg den i hænderne, og så snart jeg kom hjem fandt jeg kamera og saks frem, og åbnede for den bugnende boks. Og når jeg skriver bugnende, så mener jeg det, for der er virkelig mange goodies med denne gang, og derfor var der næsten heller ikke plads til Fairyloots karakteristiske lilla "orme". Jeg er helt vild med boksens indhold, som jeg slet ikke kan vente med at præsentere for jer. Så lad os komme i gang med det samme.


Som altid var det første jeg så da jeg åbnede boksen et specialdesignet kort, som fortæller hvad de forskellige goodies er, og hvorfor netop de er med i boksen. For ikke at blive spoilet nøjedes jeg i første omgang med at beundre forsiden, og lagde det til side, mens jeg pakkede resten af indholdet ud.


Den første genstand jeg fik øje på, var en lille æske med en Funko Mystery Mini fra Game of Thrones. Nu har jeg, med skam at melde, hverken læst bøgerne eller set tv-serien, så derfor var jeg nødt til at researche på nettet, før jeg fandt ud af hvem min figur forestillede. Og jeg kan med stolthed melde, at jeg nu ejer Arya Stark i mini-udgave. Er hun ikke bare nuttet?



Det næste jeg fik fingrene i var et sojalys, specialfremstillet til januars Fairyloot-boks af Meraki Candles, og navngivet af månedens forfatter. Lyset hedder Come Back Yesterday, og dufter, ifølge etiketten, af "cocoa, berries and musk". I modsætning til lyset i den første Fairyloot-boks jeg modtog, så dufter det faktisk meget godt, så mon ikke jeg får det brugt på et tidspunkt. 



Det næste jeg pakkede op var en håndlavet halskæde, designet af Oh Panda Eyes. Den forestiller en rose, og betydningen af halskæden skulle give mening, når man har læst bogen. Jeg synes virkelig den er fin, og kunne godt forestille mig at jeg ville gå med den. 



Det næste der dukkede op var denne fine notesbog som er en af denne måneds bonusting, og som er inspireret af Passenger-serien af Alexandra Bracken. 



Dernæst pakkede jeg to bonus-ting, et bogmærke med Alchemists of Loom af Elise Kova og et postkort med en kode til gratis download af et kapitel fra Jackaby af William Ritter, op, sammen med et bogmærke med Alice in Wonderland af Lewis Carroll, specialdesignet af Read At Midnight. Bogmærket er virkelig lækkert, med med tryk på begge sider og ekstra kraftigt papir. 



I denne måneds boks var der også en ekstra bog med, nemlig How To Think Like Sherlock Holmes af Daniel Smith. Den er fuld af øvelser som skulle gøre læseren bedre til at lave iagttagelser, og ser virkelig sjov ud. Og så er den i hardback. 



Næste genstand er virkelig flot, og trykt på noget denimagtigt stof i min yndlingsfarve: blå. Det er et pudebetræk med et citat fra The Night Circus af Eric Morgenstern, en bog jeg endnu ikke har fået læst, selvom den har stået på min TBR-liste i lang tid. Pudebetrækket er designet af Risa Rodil, og jeg må snart få købt en pude til det, så det kan komme til at pynte i min sofa. 



Det sidste jeg pakkede op var selve bogen. Som altid var den pakket ind i en sort stofpose med Fairyloots logo, og jeg kan fortælle, at poserne er rigtig gode til at pakke den bog man læser ind i, hvis man har den med på rejse, og ikke vil have den alt for griset til i en rygsæk. Med i posen følger også altid lidt ekstra bog-bling, men mere om det senere. 
Jeg havde en rigtig god idé om hvilken bog der var med i boksen, og krydsede fingre for, at jeg havde gættet rigtigt, da det er en bog jeg virkelig gerne vil læse. 



Og jeg havde gættet rigtigt! Januars bog er nemlig Caraval, skrevet af debutforfatteren Stephanie Garber. Bogen er virkelig flot, og kommer med fire mulige covers under smudsomslaget. Min version kan ses ovenfor, og jeg synes selv, det er rigtig smukt. Jeg glæder mig rigtig meget til at læse bogen som lyder som om den er lige noget for mig. 



Med bogen fulgte som sagt også lidt ekstra bog-bling. Det består af et brev fra forfatteren som fortæller lidt om bogen, og som ovenikøbet har et kort over Caraval på den anden side, et bogmærke, et postkort, et signeret klistermærke som kan sættes i bogen, månedens Fairyscoop hvor man blandt andet kan læse lidt om forfatteren, samt et lille kort med et specielt hashtag, som kun findes i en anden boks, og som man kan bruge til at finde sin læsemakker, hvis man selv, og indehaveren af det matchende hashtag, har lyst til at læse bogen sammen. 
Alt i alt er jeg virkelig begejstret for januar-boksen, hvor både bog og goodies denne gang virkelig rammer plet. Jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg kommer til at købe flere bokse ved Fairyloot i fremtiden. Det bliver dog ikke i februar, hvor temaet er Emperors & Fugitives, og hvor beskrivelsen mest af alt minder om en Star Wars-film. 
Er du interesseret, kan du læse mere om Fairyloot her



Ingen kommentarer: