torsdag den 5. maj 2016

Book Haul #2 2016


Jeg har igen fået samlet en stak nye bøger sammen som er kommet ind ad døren i løbet af april og starten af maj, og det er derfor tid til endnu en Book Haul. Størstedelen har jeg selv købt, men jeg har også fået et par anmeldereksemplarer tilsendt.


I løbet af april og maj har jeg fået tilsendt tre anmeldereksemplarer. Bøgerne er:

Joe Abercrombie: Før de bliver hængt (Den Første Lov 2). Forlaget Gyldendal. Til anmeldelse på bookeater.dk.
Patricia Briggs: Jernfeen (Mercy 3). Forlaget Tellerup. Til anmeldelse på bookeater.dk.
Mathilde Gram: Arvens hævn. One Horizon Publishing. Tilsendt af forfatteren.


Derudover har jeg selv købt en del bøger på saxo.com. De fleste er af forfattere jeg kender i forvejen, og mange af dem er nyeste bind i serier som jeg har stående på hylderne og har læst. Der er dog en enkelt forfatter imellem som jeg godt nok har hørt om, men endnu ikke læst noget af. Her var det emnet, kejser Augustus, som jeg købte bogen udfra. Jeg er nemlig vild med historie, og det gamle Rom og tiden omkring Julius Cæsar og kejser Augustus er en periode som interesserer mig meget.
Bøgerne er:

Erika Johansen: Dronningen af Tearling (Tearling 1)
Sherrilyn Kenyon: Invision (Chronicles of Nick 7)
Laurie R. King: The Murder of Mary Russell (Mary Russell 15)
Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury (A Court of Thorns and Roses 2)
Terry Pratchett: Seriously funny - the endlessly quotable Terry Pratchett
Rick Riordan: The Hidden Oracle (The  Trials of Apollo 1)
John Williams: Augustus

Ialt er 10 bøger flyttet ind på reolerne i perioden 11. april til 5. maj. Når det på relativt kort tid er blevet til så mange bøger skyldes det hovedsageligt at der er udkommet en del fortsættelser i serier jeg har i løbet af april og starten af maj. Og så hjalp de 3 anmeldereksemplarer selvfølgelig også med til at få tallet i vejret. Nu tror jeg så til gengæld også der vil gå et stykke tid før jeg har samlet bøger sammen til den næste Book Haul. Jeg glæder mig til at få læst nyanskaffelserne, og anmeldelser af de fleste af bøgerne vil kunne læses på bloggen efterhånden som jeg får dem læst. De første der skal læses er selvfølgelig anmeldereksemplarerne, men derefter vil jeg kaste mig over Rick Riordan og Sherrilyn Kenyon. Min ambition er at få læst begge bøger i løbet af maj. Jeg har glædet mig rigtig meget til de udkom, og begge vil passe perfekt ind i maj måneds læsetema som er Fantasy på engelsk.

Hvad med jer? Har I fået nye bøger ind ad døren for nylig?

Ingen kommentarer: