tirsdag den 29. september 2015

Drømmedæmoner

Drømmedæmoner er skrevet af Anne Meinert.

Christians far ligger i koma og har gjort det i flere måneder. Lægerne ved ikke hvorfor, eller hvornår han vågner - hvis han vågner.
Samtidig plages Christian af uhyggelige drømme af en lille pige med skarpe tænder, og en uhyggelig mand med maske. I drømme synes han han kan høre faren bede ham om hjælp.
Han opsøger en boghandel for at finde bøger om drømmetydning. Her møder han ejeren, som han fortæller om sine drømme. Hun fortæller ham, at drømmenes verden er et farligt sted at opholde sig, for passer man ikke på risikerer man at blive besat af de dødes ånder, også kaldet drømmedæmoner.
Christians eneste håb om at redde faren ligger i drømmene. Men hvordan kan man bekæmpe drømmedæmonerne?

Da forfatteren spurgte om jeg ville anmelde hendes bog sagde jeg ja. Drømmedæmoner er i modsætning til hendes to første bøger rendyrket gys. Sproget er lettilgængeligt og flydende, og stemningen i bogen er tilpas gyset. Drømmeverdenen er godt og levende beskrevet, og handlingen er godt fundet på. Alligevel mangler der noget. Bogen er meget kort, og man lærer derfor ikke rigtig personerne at kende. Samtidig synes jeg heller ikke handlingen bliver helt foldet ud. Og så må jeg indrømme, at drømmetydning og det paranormale ikke rigtig siger mig noget, så meget af bogens handling gik over hovedet på mig. Jeg havde også svært ved at finde ud af hvem målgruppen for bogen er, da sproget, efter min mening, passer til en yngre målgruppe end dem der vil synes om plottet. En bog der er svær at placere, men som bestemt har nogle gode egenskaber.

Se også forfatterens hjemmeside.

Ingen kommentarer: