tirsdag den 1. juli 2008

Dzur

Bind 10 i serien om Vlad Taltos er ligeså godt skrevet som de foregående bind, og ligeså spændende (se min tidligere anmeldelse af serien fra januar 2008). Vlad Taltos er tilbage i Adrilankha efter 5 år, og har stadig snigmordere efter sig. Han bliver blandet ind i et internt opgør i den organisation han tidligere var med i for at redde sin ekskone, og snart er alle, fjender såvel som tidligere venner, efter ham.
For at kunne følge med i handlingen er det en god idé at have læst de tidligere bind i serien. Godt nok springer kronologien imellem de forskellige bind, men det er alligevel rart at vide hvad der tidligere er sket i serien. Selv mangler jeg at læse bind 9, Issola, da det pt er udsolgt fra forlaget, og det betød at jeg manglede noget af forhistorien til Dzur. Jeg kunne sagtens læse bogen, men det var frustrerende at jeg manglede noget af forhistorien. Serien om Vlad Taltos kan varmt anbefales.

Ingen kommentarer: